Visual Novel oynamak

Baya bir zaman geçmiş burayı da tekrar düzenledim.

İlk olarak 

http://vndb.org/

bu site ile gerekli herşeye bakabilirsiniz. En iyi animelerden animenin çevirisinin bulunduğu siteye kadar istenilen herşey burdan ulaşılabiliyor.

1-  İlk iş oyunu bulmak bir yerden. Bu bir yer genelde torrent oluyor. Ya da ben tek tek partlar halinde rapidten indireyim hepsi için bekleyeyim sonra şifresini gireyim de diyebilirsiniz . Aranılan oyun genelde bulunuyor ( şimdi neden oyun benimde kafam hep karışıyor. Internette bazen oyun bazen VN bazen H-game deniyor. 

 Zorluk derecesi : 2/10

2-Oyunun ingilizce yamasını bulmak. Benim japoncam çok iyidir direk oynarım japonca derseniz burada yapacağım bir şey yok . Yama bulmak gerçekten şans işi bazı VN ler çevriliyor bazıları çevrilmiyor. Birde şöyle bir şey var onuda söyleyeyim: Aradığım VN'ni çeviren bir grup vardı hemen hergün sitelerini kontrol ediyordum. Birde sonradan bir linke rasgeldim meğer adamlar 4 ay önce çevirmiş ama linklerini silmişler kendi sitelerinden( bende anlamadım neden( haybeye beklemişim o kadar birde)). Gerçekten bazı VN'ların yamalarını çok alakasız bir yerden bulunuyor. Nedense bir database yok ( birkaç tane varda o kadar iyi değil).

 Zorluk derecesi: 5/10

3- Japonca dil ayarları. Gerçekten beni deliye çevirmişti o olay. Oyunu ingilizce oynamak için bile japonca dilinin seçili olması gerek. Denetim masası-> bölge ve dil seçeneklerinden yapıyoruz bu ayarı. Ama birde ne göreyim bende japonca yok. Meğer Windows CD ile yüklemek lazımmış. Neyse taktık cdyi hata veriyor habire. İnternetten indireyim derseniz ( demiştim) internette yok. Bende öyle kalmıştım nasıl oluyor diye. Bir yerden windows cd si bulmaya karar vermiştim ki birisi torrente eklemiş sagolsun ( eklenme günü bugün yazıyordu o zaman garipti gerçekten). Zar zor onu indirip yükledikten sonra japoncayı  seçebiliyoruz. O zamanda alakasız yerlerde japonca işaretler falan çıkıyor neyse o kadar da olur artık. Bu arada bu ayar bölgesel dil seçeneklerinin gelişmiş sekmesinde.

Bunlar XP için geçerli bu arada. Vista veya 7 de internetten direk olarak indirme var sanırım.

 Zorluk derecesi: CD var ise 1/10 yoksa 7/10

4- Oyunun sağlam çalışması. Gerçekten en sakat yeri burası. Bunu yapan adamlar bu işi canları sıkıldığı için yapıyor bir para falan almıyorlar ( en azından ben duymadım). Bu yüzden yapılan işin çok profesyonel olması da beklenmiyor tabi. Peki bunun yan etkileri neler oluyor. Şöyleki oyun bende çalışıyor ama sende çalışmıyor mesela. Vistada çalışıyor ama Xp de çalışmıyor ( tersi de mümkün tabi).  Ve durumda yapacak birşey yok ancak adamlara email atıp şöyle şöyle sorunumuz var diyebiliyoruz adamlarda tamam biz ilgileniriz diyorlar. ( Bu arada adamlara suç attığım düşünülmesin tam tersi adamlar başkaları da oynayabilsin diye saatlerini veriyor. Ama ne yazıkki bu oyunlar binlerce koddan oluşuyor ve de yüzlerce farklı anakart ekran kartı codec te deneme şansları da yok adamların.). Birde save dosyalarının kafasına göre bozulması varki hiç sormayın bunu.

 Sinir etmek derecesi: 9/10

Peki değer mi: Japonca dili ayarını sadece bir kere yapılması lazım. Yani çok sorun teşkil etmiyor. Aslında internete güzel ve sağlıklı çalışan VN indirip oynamak oldukça kolay. Sinir bozucu olan şey kafaya bir tane seriyi takıp onla ilgili VN'leri aramak. Ve genellikle bu aranan da bulunamıyor . 

1 yorum:

Adsız at: 27 Ocak 2009 05:30 dedi ki...

Ellerine sağlık Bora-kun harika olmuş ^^.
Bu yazıyı okumuş olmama rağmen ne yaptım; kalkıp visual novel aramaya başladım. Adımları sıralandırırsam:
-Google aracılığıyla kaynağa iletişim çabaları
-Kaynağın sorunlu çıkması
-İşlerin baştan aşkın olmasının getirdiği sinir bozukluğuyla terk edilmiş bir heves.
Ne yazık ki bunları yaşadım geçen gün Chaos Head visual novelini ararken, neyse ki Bora-kun yazıyor deyip teselli bulsam da ne bileyim...

Yorum Gönder